Hiába írunk 2019-et, a MÁV-nál még mindig nem értik, hogyan is kellene csinálni ezt az online jegyvásárlás dolgot
Ha mázlija van az embernek, pont annyi idő alatt vesz így jegyet, mintha beállna a kígyózó sorba.
Vélhetőleg pusztán a tudományos kíváncsiság hajtotta az Index újságíróját, amikor hősiesen feláldozva magát a közért, kipróbálta a MÁV online jegyvásárlási felületét és végig kínlódta a teljes procedúrát annak érdekében, hogy nekünk már ne kelljen. Megfigyeléseit az alábbi pontokban foglalta össze:
- Rájöttem, hogy a MÁV oldalán lehet vonatjegyet venni online, ami sokkal egyszerűbb, mint sorban állni
- Kiválasztottam a jegyet
- Regisztráltam, mert kiderült, hogy a vásárláshoz regisztrálni kell (Miért kell regisztrálni, miért nem lehet csak úgy online vásárolni, mint mondjuk egy repülőjegyet? Mindegy.)
- Egy külön oldalon megerősítettem a fizetési adataimat
- A főoldalon megkerestem és megnyomtam a “Frissítés” gombot, hogy a számlaadataimat frissítse (Hol máshol kellene még a MÁV-nak ez az adat, mint itt? Miért kell egy külön oldal? Mindegy.)
- Kiválasztom a jegyet, de kiderül, hogy nem kaphatok e-jegyet, amit a telefonomra menthetek, mert retúr jegyre nincs e-jegy. (*)
- A folyamat végén kiderült, hogy az online jegy valójában egy 10 jegyű kód, amit emailben kiküldenek, és majd a pályaudvaron felállított automatákba kell bebillentyűzni, és akkor az kinyomtatja a jegyet.
- Felhívom a MÁV ügyfélszolgálatát, hogy előfordulhat-e, hogy ezek az automaták nem működnek, vagy sor van. Azt mondja a nő, nem tudja.
- Elbizonytalanodom, hogy akkor mi a különbség a normál jegyvásárlás, és az online között?
- Elutazom a Keletibe, beállok a sorba, és megveszem a jegyet. A folyamat teljes ideje így másfél óra.
Disclaimer: A szerző rendszeresen vásárol repülőjegyet online. A világ legtávolabbi részeire vivő, több átszállásos repülőjegyek megvásárlásának átlagos ideje, a legalkalmasabb járat megkeresésével, fizetéssel, ám kötelező regisztráció nélkül 20 perc – írja a portál.