Hatalmas kuponos bőröndakciót hirdet a Spar, nagy átverésnek tűnik
A 444.hu egyik olvasója szúrta ki, hogy a Spar első látásra óriási, 59 százalékos árkedvezménnyel, az eredeti 49999 forint helyett 20 kupon fejében 20299 forintért kínált gurulós bőröndje valójában közel sem olyan jó vétel, mint amilyennek az áruházlánc feltünteti. Az Ellenhammer márkájú kisbőrönd valódi ára ugyanis jóval kevesebb 50 ezer forintnál.
Ugyanez a táska eredeti áron a német Amazon webshopján 54,95 euróba, vagyis 17300 forintba kerül, a magyarországi szállítással együtt. De a brit Amazonon is csupán 83,91 fontért, azaz 30250 forint plusz postaköltségért árulják, ami még mindig alacsonyabb a Spar által jelzett, leértékelés előtti 50 ezres árnál.
A Gazdasági Versenyhivatal a lap megkeresésére az ügy kapcsán elmondta, hogy “a leírtakkal összefüggésben elsősorban a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvényben foglaltak megsértése merülhet fel.”
A GVH tákékoztatása szerint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak az minősül, ha “az akció időtartama alatt történő vásárlással ténylegesen nem a közölt mértékű kedvezmény érhető el”, azaz csak elhitetik a vásárlókkal, hogy beváltott hűségpontjaikért és készpénzért cserébe 59 százelékos kedvezménnyel vehetnek gurulós bőröndöt. Miközben az “eredeti” vagy “nem akciós” árat a vállalkozás korábban soha nem is alkalmazta.
A Spart is megkérdezték az esetről, a cég a így kommentálta az esetet: “A hűségpont nélküli ár a márka által javasolt fogyasztói ár, de a piacon és főleg az online piacon lehetnek ettől eltérő árak kereskedőnként, melyet a márka sem tud minden egyes eladási ponton ellenőrizni. A ténylegesen érvényesülő kiskereskedelmi ár nem feltétlenül egységes, eltérhet földrajzi régiónként, a különböző értékesítési csatornákban. Az ajánlott fogyasztói ár esetében – lévén, hogy az ajánlás – a márka nem tudja garantálni, hogy az ajánlott ár mindenképpen érvényesül” – fejtette ki az áruház kommunikációs vezetője.
Az olvasói levél nyomán a hivatal fogyasztói panaszként kezeli az esetet, és megvizsgálják, történt-e a GVH hatáskörébe tartozó jogsértés.
Címlapkép: Michal Fludra/NurPhoto via Getty Images