Ferihegyi vasút: a föld alatt érné el a repteret
Mosóczi László a Fejlesztési Minisztérium államtitkára beszélt az InnoRail vasúti konferencián a Liszt Ferenc repülőtér bekötéséről a kötöttpályás közlekedési rendszerbe. A megvalósítás módja, hogy a 100a (Budapest–Cegléd) vasútvonalból Pestszentlőrinc és Monor között egy új szakasz fog kiágazni majd. A 22 kilométer hosszú kitérő hét kilométeren át a föld alatt halad majd, és úgy éri el a reptéri terminált – írja a Magyar Idők.
A nyomvonal feltételezhetően a két kifutópálya között halad majd, a repülőtér területét már a föld alatt éri el. Az alagútnak és vasúti technikának két szempontból is speciális biztonsági feltételeknek kell megfelelnie. Egyrészt nem érheti támadás a légikikötőt ebből az irányból, másrészt az ott alkalmazott technika nem zavarhatja a repülőtér automatikus leszállítórendszerét. A tervezés jelenleg IKOP-finanszírozásban folyik, és két évre van szükség, hogy előkészítsék a beruházást a repülőtér területén – mondta az államtitkár.
Forrás: Magyar Idők
Kép: MTI / Lakatos Péter