Ezért kérik el az irányítószámodat a pénztárosok
Gyakran elkérik nagyobb áruházláncoknál az irányítószámunkat fizetéskor. Hogy miért van szükség erre az információra? A Pénzcentrum megkérdezte az IKEA-t és a Praktikert, hogy ők mihez kezdenek az adatokkal.
Az IKEA ez alapján dönti el, hogy hogyan rendezzék be az áruház mintalakásait.
„Nem mindegy, hogy az egyes IKEA áruházakba mondjuk leginkább a főváros belső kerületeiből, vagy inkább vidékről érkeznek a vásárlók. Nyilván más az igénye egy lakásban élőnek, és egy olyan embernek, aki családi házban él. Például a nappali alapterülete sem azonos a két esetben, “vagyis nem mindegy, hogy az IKEA nappali megoldásait hogyan, mekkora térben, milyen elrendezésben mutatjuk be, hiszen azoknak minden esetben tükrözniük kell a látogatók aktuális élethelyzetét, hogy számukra megkönnyítsük a vásárlást” – nyilatkozta az IKEA pr-vezetője, Varga-Nagy Eszter. Mivel az Örs vezér téri áruházba inkább a belső kerületekből érkeznek, a soroksáriba pedig többen vidékről, ezért a két áruház bemutatótermi lakásai között is van különbség.
A Praktikernél inkább az akciós újságok kiküldése miatt érdekesek ezek az adatok.
„Akciós kiadványainkat országszerte az áruházak vonzáskörzetében címzetlen küldeményként juttatjuk el a háztartásokba. Fontos következtetéseket tudunk levonni a terjesztési területről, hiszen látjuk az adott irányítószámról érkező vásárlószámot és forgalmakat. Módosítani tudunk ezek alapján, ha szükséges a terjesztésen is” – mondta a Praktiker Kft. marketing és online szolgáltatások vezetője, Burka Szilvia.
Mindkét áruháznál arról számoltak be, hogy a vásárlók általában megadják a kért információt, így hiteles képet kaphatnak a vásárlóik lakóhelyéről.
Címlapfotó: Thinkstock