Eszméletlenül vagány lett az új Ford Mustang
Viszonylag szűk azoknak a kocsiknak a száma hazánk útjain, amely után mindenki megfordul. Ilyen az új Ford Mustang, amit júniusban mutatott be a márka magyarországi képviselete. Mindössze 2015 óta kapható Európában hivatalosan a Mustang, ez idő alatt 353 példány talált gazdára országunkban. A magyar vevők persze tudják, hogy mi a jó, egytől egyig 5.0 literes motorral vették a vagány sportautót. Merthogy az igazi élményt ez a változat adja, már indításkor feláll a szőr az ember kezén a V8-as erőforrás hangjától.
De ne rohanjunk ennyire előre, először nézzük a külsőt: az új Mustang kétajtós és kabrió kivitelben kapható, összesen 11 színt és 4 különböző felnit konfigurálhatunk. A kocsi vonalvezetése sokat finomodott az elődhöz képest, atletikusabb lett a négykerekű, de az autó megőrizte első pillantásra felismerhető karakterét, amely már 50 éve jellemzi. A Mustang hátsója is igazán vagányra sikeredett, az új lökhárító és a diffúzor, valamint a V8-as változat négyszögletes kipufogóvégei hátulról is rendkívül sportos megjelenést kölcsönöznek.
Az utastérben sokat javult a felhasznált anyagok minősége. Látványos a digitális műszerfal, amely grafikája a menetdinamikai beállítástól függően változik. A középkonzol tetején egy 8 colos SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer található, ami kompatibilis az Apple CarPlay-jel and Android Auto™-val. A helykínálatra elől nincs panasz, kényelmesen utazunk, azonban arra felkészülhetünk, hogy amennyiben Recaro sportüléseket konfigurálunk, úgy stabilabb oldaltartást kapunk, de hosszútávon valamivel kényelmetlenebb lesz az vezetés.
A stabil üléspozícióra persze nagy szükség van, főleg, ha az 5.0 literes motor mellett döntünk, az 529 Nm nyomatékú, 450 lóerős motor tud meglepetést okozni menetközben. Elég, ha megemlítjük, hogy a kocsi 4,3 másodperc alatt gyorsul százra. A menetdinamikát egyébként egy üzemmód állító segítségével szabályozhatjuk, ez befolyásolja az elektronikus stabilitásvezérlést, a gázpedál, az automata sebességváltó, a kormánymű és az Aktív Szelepes Kipufogó beállításait.
A Mustang kínálatában egy 2.3-as Ecoboost motor is megtalálható, ami kompromisszum nélküli, racionális választás, ám ez a változat hazánkban egyáltalán nem keresett. Ellenben néhány európai országban igen, főleg ott, ahol irreálisan magas adót kell fizetni a nagy motor után. Szerencsére itthon még nem így áll a helyzet, szóval a magyar vevők körében még nincs kérdés. Bármely erőforrást választjuk egyébként, akkor 10-fokozatú automatát vagy 6-fokozatú kéziváltót kérhetünk hozzá.
Az új Ford Mustang ára várhatóan 12 millió forintról indul majd, az 5.0 literesé pedig 15 millió forint körül lesz.