Elraboltak Steiner Kristóftól tízezer embert
Steiner Kristóf karácsony napján arra ébredt, hogy feltörték az Instagram-fiókját. A hacker tízezer követőjét tüntette el, ami gyakorlatilag pénzveszteséget is jelent nem csak számára, hanem az együttműködő partnerei számára is.
A műsorvezető-blogger a Facebook oldalán számolt be a hackertámadásról és felhívta a figyelmet, hogy vigyázzunk az értékeinkre, még akkor is, ha nem a pénztárcánkban, hanem a mátrixban lapulnak.
“Ezen a szépséges karácsony reggelen arra ébredtem, hogy #KIRABOLTAK :/
Hogyan veszítsünk el 10 000 Instagram követőt egyetlen éjszaka alatt? 😀 Természetesen egy ügyes hacker “segítségével”. Szerencsére nem követők számában mérem a boldogságomat, így meg sem érint a dráma érzelmileg, de azért érdekes következtetésekre jutottam, miután valaki betört a fiókomba, és “megerőszakolta” a munkámat. Olyan világban élünk, ahol egy 30 000 valódi, aktív követővel bíró Insta profil gyakorlatilag többet ér, mint 30 millió forint – folyamatosan növeli az értékét, és egy életen át gazdálkodhatunk vele.
Bár a mai napig rengetegen úri passzióként gondolnak a közösségi médiára, valójában a követők a pénznél, mi több, a bitcoinnál is értékesebbek. Az “influencerek”, bloggerek, művészek, cégek a social media profilokon keresztül kommunikálnak a követőikkel, hosszú éveken át kemény munkával, szorgalommal és alázattal érjük el, hogy tekintélyes táborunk legyen. Épp úgy, ahogyan sokan egy életen át kuporgatják a pénzüket, majd váratlanul egy rablás áldozatai lesznek, ahogyan egy tolvaj kifoszt egy random bankszámlát, vagy egy házat, manapság a “követő lopás” a trend: a hacker bejut a mail boxodba, onnan az Insta profilodba, és szó szerint eladja a követőket olyan cégeknek, akik lusták valódi követőtábort építeni.
Viccesen hangozhat, de egy ilyen rablás – amikor több, mint a követők egyharmada egyetlen éjszaka alatt eltűnik – súlyos veszteség lehet sokaknak: a szervezetek, kezdeményezések, amelyekkel együtt dolgozom, kevesebb emberhez juthatnak el, mint a szerződésünk aláírásakor, a főzőkurzusaimra, pop-up vacsoráimra szóló meghívókat kevesebben látják, és ami a legrosszabb, az EMBERI aspektus: mindazok, akik az évek során úgy döntöttek, követnek, mert szeretik az agyamat-szívemet, azt, ahogy írok, azt, ahogy fényképezek, most nem is tudnak róla, hogy tegnap óta egy vadidegen reklám profilt követnek, az én posztjaimról pedig csak akkor értesülnek, ha egyszer majd újra bekövetnek. :/
Ha téged is eladtak egy “lájk-vásárlónak”, és hiányzik az Insta profilom, kérlek kövess be újra: @whitecityboy – és vigyázz az értékeidre, még akkor is, ha nem a pénztárcádban, hanem a mátrixban lapulnak.”
Címlapfotó: Facebook