Elmagyarázta a MÁV, hogy miért állt a vonat fél óráig a puszta közepén
A MÁV közleményben reagált a szombati esetre, amelynek során a Dália IC mozdonyvezetője precízen betartva munkaidejét – ami éppen két állomás között járt le – leállította a vonatot Füzesabony előtt a pusztában, majd elsétált – írja a 444.
A vasúttársaság közölte: az érintett mozdonyvezető munkaideje technikai problémák miatt ért véget pont menet közben, valamint a szerelvény nem a pusztában állt meg, hanem Nagyút állomáson. Ez az “állomás” látható a fenti képen is. Azt is hozzátették, hogy a szigorú biztonsági szabályok miatt kell ilyenkor mozdonyvezetőt cserélni, és az érintett dolgozó a mozdonyon maradt a váltás megérkezéséig.
A Budapest–Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza vasútvonalon pénteken reggel két műszaki probléma (felsővezeték szakadás és biztosító berendezési hiba) miatt nőtt a vonatok menetideje. A Dália IC is ezen a vonalon közlekedik. Az érintett járaton szolgálatot teljesítő mozdonyvezető szolgálati ideje ezért járt le menet közben. Mivel a foglalkoztatásra szigorú szabályok vonatkoznak, és mert a vasúttársaság számára a vasúti közlekedés, és ezáltal az utasok biztonságának garantálása a legfontosabb, a mozdonyvezető a leváltását kérte. A vonatot Nagyút állomásig továbbította (nem a „semmi közepén” állt meg), ahova egy másik járattal megérkezett az őt leváltó mozdonyvezető. A váltásig a mozdonyon maradt, és biztosította az energiaellátást. A vonat 22 perc várakozás után az új mozdonyvezetővel folytatta útját
– írja a MÁV.