Durva dugók jönnek, felújítják a 4-6-os pályáját - ismét
Már-már figyelmeztetni sem kell a budapesti lakosokat. A nyár egyet jelent a napsütéssel, a forrósággal, a strandolással, a fagyival, a teraszos kávézókkal, éttermekkel, no meg az idegeskedéssel, hogy már megint feltúrják a 4–6-os villamos vonalát, és már megint nem lehet közlekedni a körúton.
Nem ez az első alkalom, és nem is az utolsó. Tavaly nyáron is felújították, és már azelőtt többször is, méghozzá meglehetősen gyakran. Talán túlságosan is.
Ezúttal az Oktogon és a Harminckettesek tere között nem jár a villamos, mégpedig június 16-tól egészen szeptember 2-ig, ami egyúttal azt is jelenti, hogy a szakaszon pótlóbuszok járnak, vagyis az autósok a kettőből csak az egyik sávot nem használhatják, ami óriási dugókat okozhat egész nyáron.
Már hat éve javítanak
Az Index ennek kapcsán utánajárt, hogy az elmúlt időszakban hány alkalommal újították fel a villamos vonalát.
Miután az 1990-es években felújították a nagykörúti vonalat, sokáig nem kellett hozzányúlni, ám 2012-ben újraindította felújítási projektjét, mondván, jelentősen romlott a szerkezet állapota, mivel napi 420 ezer utas szállítanak a villamosok. A javítás immár hat éve tart, és biztosan nem a mostani az utolsó.
A rejtélyes szakasz: József körút
A legtöbbször feltúrt szakasz a József körút a Blaha Lujza tér mellett. Ott kezdődött el a rekonstrukció, de nem teljes pályafelújítással, hanem úgynevezett kisfelújítással, amely olyan, mint amikor az útfelújításoknál csak egy réteg aszfaltot húznak az útra.
Egy évvel később ugyanezt hajtották végre az Erzsébet körúton, a Teréz körúton az Oktogonig, és ismét a József körúton a Bérkocsis utcáig. Utána csúszott a program, majd 2015-ben nagyszabású munkálatokat végeztek, és a terv szerint úgy volt, hogy 2016-ban végeznek az Erzsébet és a Teréz körúttal, valamint a József körút Rákóczi térig tartó szakaszával.
Csakhogy ez is elmaradt, mert új kézbe kerültek a BKV-s közbeszerzések, és nem sikerült megvalósítani a tervet, ahogy 2017-ben sem, ezért a nagyon leromlott szakaszokat javították. Most pedig a tavaly javított szakasz nagy részét kell újra megcsinálni, kijavítani.
2019-ben ez várható
Az Index aláhúzza: ha majd 2019 őszén lezárják a 3-as metró soron következő középső szakaszát, akkor az utasforgalom számottevő része a 4–6-osra terelődik majd. Akkor nagyon fontos lesz, hogy a körúti villamosok zavartalanul, megfelelően sűrűn és kellő kapacitást nyújtva közlekednek-e. A mostani felújítás biztosítja, hogy ez így legyen.