Dühöng a sofőr: ennyi kátyút számolt meg az M1-esen Győrtől Budapestig
A Kisalföld egyik olvasója levelet küldött a lapnak, amiben arról számolt be rendkívül felindultan, hogy összeszámolta: 163 nagy kátyú nehezíti a közlekedést az M1-es autópályán Győrtől Budapestig.
A sofőr bicskanyitogatónak tartja, hogy a fenntartó úgy próbálja megoldani a problémát, hogy a hibák környékén sebességkorlátozó táblákat helyez el.
„Tudják ezzel csak az a baj, hogy nagyon sokat fizetünk és még így sem biztosítják a minimális jó minőségű utat. Továbbá a fent említett különböző úthibák rendkívül balesetveszélyesek. Az meg egyenesen bicskanyitogató, hogy azt gondolják, a 100km/h sebességkorlátozó tábla megoldja a problémát. Egyébiránt megjegyezném hogy az említett pályaszakasz több pontján olyan mértékű az út károsodása, hogy még 30-40 km/h sebességnél is balesetveszélyes a közlekedés” – írja a sofőr.
A panaszos olvasó szerint lassan járhatatlanná válik a Győr-Budapest, Budapest-Győr M1-es autópályaszakasz. „A horror sok útdíjból vajon mért nem futja biztonságos autópályára? Ki a felelőse annak, hogy nap mint nap felesleges balesetveszélynek teszik ki az arra közlekedő autósokat?” – zárja egy költői kérdéssel levelét a sofőr.
A Kisalföld az ügy kapcsán megkereste a Magyar Közutat, ahonnan azt a választ kapták, hogy az M1-es az ország legforgalmasabb útja, és hogy a társaság kiemelten foglalkozik a sztráda burkolatának karbantartásával. Ugyanakkor azt is elmondták, hogy hosszabb távú megoldás az autópálya kétszer háromsávossá bővítése lenne. Ennek tervezését a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. már megkezdte. Az építkezés pedig előreláthatóan 2021-2022 körül indulhat el.
A címlapkép illusztráció (MTI/Bodnár Boglárka)