Csökkentik a magyar gyártmányú üdítők cukortartalmát 2020-ig
A magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség jelezte, hogy önkéntes vállalás keretében csökkentik termékeik cukortartalmát – adta hírül az MTI. A döntés értelmében az ágazat vállalkozásai 2020-ig a felére csökkentik alkoholmentes italaik cukor- és kalóriatartalmát a 2010-es átlaghoz képest.
2010. óta már 40 százalékkal csökkent a cukortartalom
2010. és 2017. között a termékek átlagos cukor- és kalóriatartalma 40 százalékkal mérséklődött, a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek aránya pedig 23 százalékról 55 százalékra emelkedett.
A csütörtökön bejelentett vállalás tehát további 10 százalákos cukor- és kalóriatartalom csökkentést jelent, amit termékeik receptúrájának átalakításával, innovatív termékek bevezetésével, illetve a kis kiszerelésű termékek arányának növelésével valósítanak meg.
Ezen felül tovább bővítik az alacsony kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek arányát a kínálatukban.