Csak kopogással tudott kommunikálni, de megértette a segélyhívó operátorára - megmenekült a nő
Csodával határos esetet tett közzé a Police.hu, melynek egyik főszereplője Hegedűs Istvánné, a 112-es segélyhívó Miskolci Hívásfogadó Központjának munkatársa volt. A másik pedig a vonal végén egy súlyos beteg, akinek fulladásos rohama volt, ezért is hívta a segélyvonalat.
Különös volt a Fejér megyei községből augusztus 24-én beérkező hívás: az operátor csak szuszogást hallott, sehogy sem akart megszólalni senki sem a vonal végén. Aztán gondolt egyet az ügyeletes, taktikát váltott, és arra kérte a hívó felet, kopogással reagáljon a kérdéseire. Egy koppantás jelezte a nemet, több koppantás az igent.
Azonnal fordult a kocka, kiderült, hogy komoly gond van, a beteg fullad, ráadásul a gégekanülje miatt egyáltalán nem tudott beszélni. A mentősök szerencséjére a rendszer automatikusan jelezte a hívás kezdeményezésének hozzávetőleges helyszínét, a címet a kezelő a jól bevált koppantásos módszerrel pedig pontosította.
A sürgősségi kocsi negyedóra múlva már a háznál volt, ellátták a beteget, majd kórházba szállították.
Találékonyságáért, kiemelkedő szakmai helytállásáért Hegedűs Istvánnét, a Miskolci Hívásfogadó Központ operátorát Dr. Halmosi Zsolt r. vezérőrnagy, rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyettes 2018. szeptember 3-án elismerésben részesítette.