Budai villába költözhetett az Orbán Ráhel-féle állami divatcég
A választások előtti hetekben állami kézbe került a divatipar fejlesztése is, a Magyar Turisztikai Ügynökség ugyanis a divat- és designipari stratégiaalkotással bővítette feladatkörét. 150 millió forintból alapították meg a Magyar Divat és Design Ügynökséget.
Több száz alkalmazottnak mondtak fel novemberben az MTÜ-nél és a hozzá tartozó vállalatoknál, de ez nem igazán zavarta meg az ügynökség működését, ezzel egyidőben költözhettek egy istenhegyi villaépületből kialakított irodaházba.
A cégadatok alapján 18-an dolgoznak a divatügynökségnél, de a 24.hu forrásai szerint a szerződéses alkalmazottakkal együtt legalább negyven az összlétszám.
Az egységes divat- és dizájnipari stratégia kidolgozását egy éve jelentette be Rogán Antal. Eszerint a kormány átveszi a magyar divatipar szakmai koordinációját és stratégiát dolgoz ki az teljes üzletág számára. 1,9 milliárd forintos keretet is biztosítottak az MTÜ-nek az országmárka kidolgozására.
Létrehozták az MTÜ-n belül a Divatipari Marketing Igazgatóságot, melynek vezetője, illetve az ügynökség vezérigazgatója Bata-Jakab Zsófia lett, aki egyébként Orbán Ráhel barátnője.
A Rogán által megnevezett célról, a stratégiaalkotásról egyelőre nem sokat tudni. Még egy olyan hivatalos honlapjuk sincs, ahol látható lenne, ki milyen posztot tölt be, miért felelős a szervezetnél. Viszont a Facebook oldaluk gyakorlatilag egy államilag támogatott reklámfelületté vált a kiválasztott márkák számára – mint például az ABODI, mely néhány éve már kapott 60 milliós tőkeinjekciót a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt-n keresztül. A cég elmúlt öt éve veszteséges volt, tavaly volt a legnagyobb mínusz, ekkor 37 milliós forgalom mellett 21 milliós veszteséget produkált.