Búcsút inthetünk a jegyeknek és az ellenőröknek
A modernizáció útján számos újítást vezetnek be világszerte, amelyek közül Magyarországot is egyre több éri el. Ezek az új ötletek könnyebbé teszik az életünket, a tájékozódást, az információszerzést, a különféle szolgáltatások elérését – írja a Portfolio.
Íme néhány fejlesztés, alkalmazás, amelyek a közlekedéshez kapcsolódnak.
Smart City Budapest
A BKK Futárt aligha kell sokaknak bemutatni, amely a budapesti tömegközlekedési eszközöket, menetrendeket, útvonalakat foglalja össze, kiegészítve az aktuális információkkal, mint például a menetrendváltozás. Abban azonban nem segít, hogy, mondjuk, egy forgalmas központban megmutassa, merre található a keresett járat megállója. Itt nyújt segítséget a Lechner Tudásközpont Okos Város adatbázisában is szerepelő Smart City Budapest alkalmazás, amely megkönnyíti a tájékozódást. Az alkalmazáson belül a telefont forgatva, a képernyőn megjelennek az adott irányban lévő tömegközlekedési eszközök megállóinak nevei, illetve a járatszámok.
Rigo elektronikus jegyrendszer
Igaz, még nincs bevezetve a rendszer, de a tesztelése zajlik, és a hírek szerint 2018 nyarától már élesben is be lehet vetni. Ennek a rendszernek a lényege, hogy a papír alapú bérletek és jegyek helyett utazási kártyát vezetnek be, amelyet a megállókban elhelyezett kapuknál vagy más jegyértékesítő berendezéseknél lehet érvényesíteni.
Car-sharing (GreenGo, Mol Limo)
Talán már sokan találkoztak ezekkel a járművekkel Budapesten. Aki nem akar autót vásárolni, de olykor szüksége lenne a gépjárműre, annak ez remek lehetőség. Csak annyi a teendő, hogy regisztrálni kell, utána pedig okostelefonnal már le is lehet foglalni az autókat. Ezekkel a járművekkel ráadásul ingyenes a parkolás a fővárosban, így csak a percalapú használati díjat kell kifizetni a bérlés során.
Ezeken kívül is számos fejlesztéssel lehet találkozni a világban. Ilyen például az okos parkolás, amely alkalmazás segítségével megmutatja, hol vannak szabad parkolóhelyek a környéken, de olyan is kezdeményezés is van, amely megmutatja, mennyi szén-dioxid kibocsátással lehet számolni az adott útvonalon. Sőt Angliában már olyan technológia tesztelését kezdték el, amellyel az autópályák bizonyos szakaszain, menet közben lehet tölteni az elektromos autókat.