Boldogságóra: már 1500 magyar óvodában és iskolában tanítják az optimizmust
Már 1500 óvoda és iskola csatlakozott a Jobb Veled a Világ Alapítvány Prof. Dr. Bagdy Emőke fővédnöksége alatt futó boldogságóra programjához, amelynek keretein belül az intézmények pozitív gondolkodásra tanítják a gyerekeket – számolt be a 24.hu. Bizonyára sokan felhúzzák a szemöldöküket egy ilyen hír hallatán, de ahogy a portál megjegyzi: elég csak megszemlélni az arcokat az utcán ahhoz, hogy rájöjjünk, mekkora szükség lehet egy ilyen programra.
Ebben a tanévben az alapítvány százezer gyermekkel végez játékos, interaktív, csoportos foglalkozásokat annak érdekében, hogy változtassanak a negatív gondolkodásmódon és optimista hozzáállást alakítsanak ki a tanulás iránt. A szülők beszámolói szerint az elsőre meglepőnek tűnő “tanóra” használ: azt mondják, hogy a gyerekeiken otthon is érezni a változást, jobban ki tudják mutatni az érzelmeiket, nyitottabbak, és kedvesebbek lettek.
A program a benne résztvevő több mint 6000 pedagógus jóllétével is aktívan foglalkozik, valamint amennyire lehet, a szülőket is bevonják. A kezdeményezés hatékonyságát az ELTE kutatása is igazolta.
A boldogságórák célja nem az, hogy problémamentes életmodellt állítson a fiatalok elé, hanem, hogy vezérfonalat adjon az iskolásoknak, hogy könnyebben nézzenek szembe a kihívásokkal, képesek legyenek megbirkózni a problémákkal, valamint a testi-lelki egészségmegtartás tényezőinek tanulmányozására adjon lehetőséget
– magyarázta Bagdi Bella, a program vezetője, a Jobb Veled a Világ alapítvány elnöke.
A boldogságóra 2014 óta működik, és idén már vállalatok támogatását is várják, akik a Fogadj örökbe egy Boldog Óvodát és Iskolát! mozgalom keretében segíthetnek az intézményeknek.