Autópálya-építések: beelőzzük Ausztriát
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter szerdán Budapesten, az Automotive Hungary 2017 kiállításon kijelentette: kiemelt járműipari központokat jelölnek ki, bevezetik a duális képzést a szakképzésben és a felsőoktatásban is.
A Magyar Idők beszámolója szerint Varga a következő évek kihívásai közül a legjelentősebbnek az 5G technológiák, valamint az elektromobilitás terjesztését nevezte, és megjegyezte, hogy a zalaegerszegi tesztpályát össze kell kötni az M7-es autópályával.
A rendezvényen elhangzott: a kormány idén és jövőre 17 milliárd forinttal segíti a magyar kis- és középvállalkozások bekapcsolódását a nagyvállalatok beszállítói hálózatába.
Ugyanakkor az I. Magyar közlekedési konferencián Egerben a Miniszterelnökséget vezető miniszter arról beszélt, hogy 2022-re Magyarország Közép-Európa legjobb közlekedési infrastruktúrájú országa lesz.
Lázár János szerint az ehhez szükséges kormányzati döntések megszülettek, a beruházások részben tervezési, részben már kivitelezési szakaszban vannak.
A kormány közútfejlesztési programjának köszönhetően 2022-re Magyarországnak hosszabb autópálya-hálózata lesz, mint Ausztriának – ezt már Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára mondta az egri rendezvényen.
Forrás: Magyar Idők
Fotó: MTI/Oláh Tibor