Alagúttal kötnék össze a Nyugatit a Délivel
Fürjes Balázs Budapestért és a fővárosi agglomerációért felelős államtitkár a Déli pályaudvar sorsáról tartott szakmai fórumon újra elővette azt az 1937-es ötletet, miszerint össze kéne kötni a Délit a Nyugati pályaudvarral a föld alatt – írja az atv.hu.
Vitézy Dávid támogatja a tervet, de egy közlekedési szakértő szerint Budapestnek jelenleg ennél sokkal fontosabb problémákra kéne megoldást találnia. Az alagutat uniós forrásokból finanszíroznák.
Az alagúttal a Déli pályaudvar vasúti forgalma teljesen a föld alá kerülne, és a Nyugati pályaudvar jelentős része is megszűnne a felszínen, amivel értékes területek szabadulnának fel.
A Szél Kálmán térről a repülőtérre 22 perc alatt lehetne vonattal kijutni, hogyha egy ilyen alagút létrejön
– fejtegette Vitézy Dávid, a BKK korábbi vezetője, aki szerint mára teljesen feleslegessé vált a fővárosban jelenleg uralkodó fejpályaudvar-koncepció, ami a gőzmozdonyok korából maradt ránk, amikor még szenet kellett pakolni a vonatokba. A szakértő úgy véli, ezek akadályozzák a fejlődést, és nálunk is átmenő vasutakra lenne szükség, amilyenek a nyugati nagyvárosokban vannak. Ez valódi alternatívát nyújtana az autósoknak, és gyorsítaná a tömegközlekedést.
Nem csak Budapest régiója szempontjából van jelentősége, hogyha egy ilyen átjárhatóság megépül, az az ország egymástól távoli részeit is össze tudja kötni, sőt európai jelentősége is van. Ezért van az, ahogy Fürjes Balázs államtitkár el is mondta a konferencián, hogy az Európai Unió már jelezte, hogy egy ilyen vasúti alagutat kész közvetlen európai uniós forrásokkal támogatni
– vélekedik Vitézy. Andó Gergely közlekedési szakértő szerint azonban habár van értelme egy ilyen alagútnak, de ennél sokkal égetőbb gondjai vannak a fővárosi közlekedésnek. A szakember szerint ilyen a buszpark cserélje és a villamospark megújítása, illetve a HÉV helyzetének rendezése.
Egyébként karbantartás miatt zárva lesz a Déli pályaudvar október 4-17. között – tudatta a Mávinform az MTI-vel.