A választásokig lapít, de utána több mint egy tucatnyi vasútvonalat számolna fel a Fidesz
Ellenzékben még hevesen védte, most felszámolná mellékvonalakat a Fidesz. Tizennégy szakasz van veszélyben, de az önkormányzati választások előtt jegelnék az ügyet – tudta meg a Népszava.
Fónagyék már az új menetrenden dolgoznak
Egyes vasúti szakszervezeti vezetők információi alapján küszöbön áll több vasútvonal megszüntetése. Ezt támaszthatja alá az az értesülés is, miszerint Fónagy János államtitkár vezetésével már egy új vasúti és buszmenetrend elkészítésén folyik a munka.
A MÁV már korábban is meg akart szabadulni pár vasútvonaltól
A hírt megerősítette a Népszavának a Közlekedő Tömeg Egyesület egyik alapítója is. Gyöngyösi Máté arra emlékeztetett: a MÁV Start Zrt. már tavaly novemberben két Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei vasútvonalon is arra írt ki közbeszerzési pályázatot, hogy a szerelvényeket autóbusszal váltsák ki, bár ezt akkor még a minisztériumban megakadályozták.
A civilek szerint a megszüntetés drágább mint a karbantartás
Ugyan a szóban forgó szakaszok tényleg botrányos állapotban vannak, amelyekre az államnak kellene költenie. Gyöngyösi levezeti, hogy a vonalak megszüntetésével évi 65 millió forinttól esne el a cégcsoport, amit eddig a MÁV Start fizetett a mellékvonalak használatáért MÁV.Zrt-nek. Ennél jóval kevesebb pénzből lehetne megoldani a szakaszok felújítását.
Ezeket a vasútvonalakat érinthetik a bezárások
A Közlekedő Tömeg Egyesület birtokában lévő nem hivatalos MÁV-Start-javaslatban most a következő vonalak bezárásának terve jelent meg:
- Almásfüzitő-Esztergom
- Csorna-Pápa
- Zalaegerszeg-Rédics
- Somogyszob-Nagyatád
- Godisa-Komló
- Szentlőrinc-Sellye
- Mohács-Villány
- Gyöngyös-Vámosgyörk
- Hidasnémeti-Szerencs
- Nyékládháza-Tiszaújváros
- Tiszafüred-Karcag
- Mezőtúr-Battonya
- Bizonytalan további két korábban megnevezett szakasz sorsa is
- Nyíregyháza-Nyírbátor
- Mátészalka-Csenger