A Ryanair tudja, hogyan kell teljesen kikészíteni az utasokat
Vasárnap indult egy repülőgép Budapestről a Kanári-szigetekre – de csak az utasok érkeztek meg, a csomagjaik nem. A sajtóhírek szerint a csomagfeladásnál nem működött a szállítószalag és emiatt sokat kellett sorban állni, a pilóta pedig nem várta meg, hogy a földi személyzet megérkezzen a bőröndökkel. Az utasok legkorábban három nappal az indulás után kapják meg a csomagjaikat.
Nem ez az első eset, hogy kiakadnak a Ryanair utasai. Az Utazómajom számolt be Cintia történetéről, aki Szardíniába szeretett volna eljutni a légitársasággal. Milánói átszálással kellett volna Cagliariba érkezniük, Észak-Olaszországban hosszas várakozás után azonban kiderült, hogy törölték a járatot.
Mivel Cintia nem tud olaszul, angolul próbált információhoz jutni, de hiába. Hosszú idő után jelezték, hogy értük küldenek egy buszt, de az már nem derült ki, hogy hová viszik őket. Végül az egész éjszakát a reptérben töltötték, mire a busz megérkezett, ami egy hotelbe vitte őket. Habár eleinte azt ígérte a Ryanair, hogy eljuttatja őket Cagliariba, mégis az utasoknak kellett megoldani az utazást.
Azt mondták, hogy mehetünk egy hotelbe és ott intézzük el a dolgokat, innentől kezdve nem tudnak mit csinálni. A Ryanair közben volt olyan kedves, hogy a megmaradt repülőjegyeit háromszoros áron adta. A szálláson összeültünk sorstársak és nézelődtünk a lehetőségek után
– mesélte Cintia, aki 40 óra ébrenlét után egy másik társaságtól vásárolt magának egy újabb jegyet Cagliariba.
A hétvégi kényszerleszállás után egy egész éjszakát kellett az utasoknak a reptéren tölteni
Nem sokkal Cintia tortúrája után, péntek este a Ryanair Dublin és Zára (Zadar) között közlekedő járata kényszerleszállást hajtott végre, mivel az utastérben lecsökkent a lényomás. 33 embert szállítottak kórházba, a többiek a reptéren töltötték az éjszakát.
Dublin – Zadar. Ryanair let FR7312. 13.07.2018. Dekompresija na 11000 metara i naglo spuštanje na 2800 metara. Prinudno sletanje na Frankfurt Hahn. Jedva čujem na desno uvo. Bitno da smo preživeli 😉
Közzétette: Miomir Todorovic – 2018. július 13., péntek
A légitársaság szombat reggelre ígérte az utasok továbbszállítását, de az előtte az Utazómajom információi szerint étel, ital és wifi nélkül hagyták az utasokat a reptér egy leválasztott részén. A landolás után 4 órával kaptak egy 10 eurós vouchert, amiből a repülőtéren fél liter vízre és egy csokira futja. Az egyik utas arra panaszkodott, hogy semmilyen információt nem közöltek vele a kórházba szállított párjáról, még egy telefonszámot sem sikerült szereznie, ahol megpróbálhatott volna érdeklődni.
Mindenki azt hitte, hogy meg fognak halni
Egy lány, aki a gépen ült, elmesélte a Mirrornak, hogy milyen is egy ilyen légnyomáscsökkenés. Leengedték az oxigénmaszkokat, és a kiáramló oxigén miatt égett szag lepte el az utasteret. A lány fél órán keresztül abban a hitben volt, hogy vége az életének. Megpróbált üzenetet küldeni a családjának, de nem látott rendesen, és úgy érezte, hogy mindjárt kiesnek a szemei a fejéből. A landolás során sokaknak vér folyt a füleiből, illetve a szájából a nyomásváltozás miatt.
Hozzátette: mindannyian nagyon hálásak a kapitánynak, amiért biztonságban lehozta őket, valamint a repülőgép teljes személyzetének a munkáját is megköszönte.