A NEAK szerint rémhír, hogy hosszúak a kórházi várólisták, pontos felvilágosítást mégsem adnak
A Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) rémhírkeltőnek minősítette a Menedzser Fórum múlt havi cikkét a kórházi várólistákról, pedig a portál csupán a NEAK nyilvánosan elérhető adatait elemezte. Az állami szerv közleményében jelezte: szívesen áll az újságírók rendelkezésére, ehhez képest hiába tettek fel kérdéseket, egy hónapja nem kaptak választ – írja az mfor.hu.
A NEAK az általa közölt adatok alapján írt cikkünket nevezte rémhírkeltőnek, holott semmi mást nem tettünk, amit egy bármilyen beavatkozásra váró beteg tenne
– írja a lap. Vagyis felmentek a NEAK honlapjára, ahol a NEAK tájékoztatása szerint informálódhatnak a betegek arról, hogy “a kiemelt műtétekre az egyes kórházakban hány beteg vár és milyen várakozási idővel kell számolni”. Az alapkezelő viszont közölte, hogy a cikk visszaélt a “transzparencia elv megvalósítása által elérhető információkkal”.
A várólista rendszer nem azért van, mert várakozni szükséges, nem arra szolgál, hogy minden elemi apró változás kiemelt rémhírré váljon, hanem a betegek, az érintettek számára a folyamatok követhetősége, transzparenciája érdekében működik
– érvel roppant furcsán a NEAK.
A lap rögtön másnap elküldte a témával kapcsolatos kérdéseit a NEAK sajtóosztályára, majd többször érdeklődtek telefonon is, de csupán annyit közöltek: be kell tartaniuk az engedélyeztetési procedúrát, a többi hívásukat pedig nem fogadták. A NEAK válaszai “pont az általuk is hivatkozott transzparencia és tényszerű tájékoztatás miatt” lennének fontosak. Ami elsősorban a betegek érdeke, hiszen ők ugyanabból az adatbázisból tájékozódhatnak, amely az intézmény szerint rémhírkeltésre alkalmas adatokat közöl.