A nap, amikor utasszállító zuhant Budapestre
Az akkor már hét esztendeje megalapított MALÉV első súlyos balesete 1961. augusztus 6-án történt. Egy amerikai C-47 típusú katonai teherszállítót szovjet mérnökök segítséggel utasszállítóvá alakították, hogy aztán Budapest felett sétarepülésekre használják.
A sétarepülés akkoriban nagy népszerűségnek örvendett, a szűk negyedórás utakhoz a Ferihegyen szálltak fel, majd öt perc elteltével a gépek 600 méter magasságig emelkedtek, majd rárepültek a Városliget legdélibb pontjára. A Dózsa György útnál, a ligeti tavat átszelő híd magasságában kezdték meg a bal fordulót.
A manőverrel a Kálvin tér felett végeztek, majd az Üllői út vonalával párhuzamosan a Kispesti Gépgyárig 300 méterre süllyedtek. Ezt követően már az irányítótorony utasítása alapján hajtották végre a leszállást.
Az 57 évvel ezelőtti tragikus napon a C-47-es gépnek ez volt az ötödik útja, és bizony ezen a napon több szabálytalanság is történt: három utassal több volt a fedélzeten a megengedettnél, és ezt a terhelési számításoknál nem vették figyelembe. Ugyanakkor nem ez, hanem a pilóták felelőtlen manőverei okozták a szerencsétlenséget, melynek során a repülőgép a hátára fordult, irányíthatatlanná vált, így végül a becsapódott a Róna utca 224. szám alatti házba.
A tragédia során meghalt a 4 fős személyzet, illetve a sétarepülésen résztvevő 23 utas is. Sajnos itt nem ért véget a szerencsétlenség, mivel az udvaron biciklit szerelő 3 gyerek is életét vesztette a becsapódáskor.