A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálja Mága Zoltán hirtelen jött 560 ezres ázsiai rajongótáborát
Tavaly novemberben Mága Zoltán közösségi oldala lett a második legnépszerűbb magyar Facebook oldal, egymilliós rajongótáborával még Kasza Tibor népszerűségén is túltesz.
A hegedűművész két hónap alatt több kollégáját is könnyedén maga mögé utasította, és jelenleg csak Schobert Norbert előzi meg 1,4 milliós lájk-közösségével. Mága Facebookos rajongóinak mesébe illő növekedése mögött az áll, hogy oldalára napi szinten 10 ezrével érkeztek távoli országok lakóinak lájkjai: számszerűsítve 260 ezer bangladesi, 180 ezer indiai és potom 120 ezer pakisztáni facebook felhasználóval gazdagodott a Mága-tábor.
A 444.hu megkereste az ügyben a Gazdasági Versenyhivatal is, akik jelezték, hogy már vizsgálják a hegedűművész ügyét.
„A Gazdasági Versenyhivatal a folyamatban lévő versenyfelügyeleti eljárásában azt vizsgálja, hogy a Mága Zoltán előadóművész Facebook oldalán hirtelen jelentős mértékben (több százezerrel) megnőtt lájkok száma arra a körülményre vezethető-e vissza, hogy a Mága Zoltán előadói tevékenységét szervező, népszerűsítő eljárás alá vont vállalkozások valódi kedvelések, valódi fogyasztói tetszésnyilvánítás nélkül, ellenszolgáltatás fejében jutottak-e ezen új kedvelésekhez és követésekhez” – fejtette ki a GVH.
A hivatal azt is hozzátette, hogy az eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy jogsértés történt, csupán a tényeket szeretnék tisztázni, viszont mivel az ügy még folyamatban van, további részleteket nem közöltek.
A GVH már egy ideje foglalkozik a véleményvezérek és a fizetett posztok problémájával, tavaly kiadott ajánlásukban egyértelműen leírták, hogyan kell jelölni a fizetett, vagy barterszerződés keretében megjelenő posztokat.
Címlapkép: Facebook