64 oktatót kirúgattak az ELTE-vel, de 60 milliót adtak reklámra
A 24.hu közérdekű adatigénylésének köszönhetően kiderült, hogy az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) a 2018-2019-es tanévben eddig 51 milliót hívott le a 60 milliós kommunikációra és reklámra szánt keretből. Mindeközben komoly megszorításokat kell eszközölnie az egyetemnek, ami miatt több tucat oktatótól kellett megválniuk.
Az ELTE a New Land Media Reklám, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft. és a Lounge Design Szolgáltató Kft. által alkotott konzorciummal kötött kizárólagos szerződést az egyetem kommunikációjának intézéséről. Ezek a cégek Balásy Gyulához tartoznak, és ők vezényeltek le olyan kormányzati kampányokat is, mint például a Soros György elleni. A lap szerint 2018-as évben októberig összesen 23 milliárdnyi állami megbízást kaptak Balásy vállalkozásai.
Az ELTE számára jelenleg elég sok pénz 51 millió forint
Az egyetem bölcsészet- és a természettudományi karain az elmúlt időszakban 250-250 millió forintos megszorításra kényszerültek, amelynek következtében összesen 64 oktatótól búcsúztak el. És mire ment el ez az 51 millió forint? Joó Gábor, az ELTE Kommunikációs, Marketing és Rekrutációs Igazgatóságának igazgatója közölte:
A két legnagyobb tételt (17,27 és 14,7 millió forint) az egyetem központi kampányának megvalósítására fordítottuk (filmgyártás, utómunka, mozikópiák készítése, köztéri kreatívok készítése, médiatervezés- és vásárlás).
A többi pénz főleg médiatervezésre és vásárlásra fizették ki, valamint az informatikai és a társadalomtudományi kar körülbelül 1-1 millió forintot kapott kommunikációs célra. A Joó Gábor által említett összesen 32 milliós keretből olyan kisfilmeket készítettek, mint az alábbi, amely a legnézettebb az összes közül, de a cikk írásának idején még így is mindösszesen 1500-as megtekintésnél járt:
Az ELTE oktatói úgy látják, a reklémok célja nemes, azonban a megszorítások mértékének fényében visszás dolog ennyi pénzt ilyen célra költeni.
Látszik bármiből jobban, hogy mennyire piti összeg állami szinten az a 250 millió, amit a BTK-n keresnek, mint abból, hogy ennek az ötödét simán kiszórják reklámokra?
– vélekedik az egyik megkérdezett oktató.