2020-ra elkészülhet a gellérthegyi sikló
Megerősítette a a Főpolgármesteri Hivatal a G7 gazdasági portál értesüléseit a lapnak, miszerint az Erzsébet híd budai hídfője környékén valóban a gellérthegyi sikló projektjével kapcsolatos régészeti feltárás zajlik.
Míg a befektetők korábban nem kívántak céldátumokat elárulni a sajtóval, a főváros most azt közölte a lappal, hogy a tényleges építési munkák a következő fél évben kezdődnek.
Várhatóan 15 hónapig fognak tartani, így 2020 nyarán már siklóval lehetne felmenni a Gellért-hegyre.
A cikk kitér arra is, hogy mindez azt is jelenti, hogy a Citadella környékéről eltűnhetnek a turistabuszok: a Főpolgármesteri Hivatal ugyanis azt írta, a beruházás “egyik nem titkolt célja”, hogy a Gellért-hegyet mentesítse a tömeges buszforgalomtól.
A Főpolgármesteri Hivatal megerősítette azt is, hogy a sikló bejárata a Rác Fürdő mellett induló, a Hegyalja út alatt kialakított aluljáróból nyílik majd.
A sikló projektgazdája a Gellérthegyi Sikló Beruházó és Szolgáltató Kft, amely 25 százalékban a BKK tulajdonában van, 75 százalékban pedig egy magáncégé. A főváros közlése szerint a finanszírozást ez a többségi tulajdonos, a Sikló-Beruházó Kft. nevű magáncég biztosítja “pénzintézeti és/vagy magánforrásból” – írja a G7.
Korábban ugyancsak a G7-nek a sikló környéki fejlesztésekről az alábbiakat árulták el a befektetők:
- A sikló a Hegyalja út elejénél, a hegy gyomrában kialakított megállóból indulna, és a Citadella sétánynál lenne a másik állomása.
- A budavári siklóval ellentétben egy pálya lenne, középen egy kitérővel. Az első, meredekebb szakaszon az Orom utca vonaláig a föld alatt futna, az onnantól kezdődő lankásabb szakaszon pedig a földfelszín felett.
- Már 2007-ben, az engedélyeztetésnél eldőlt, hogy a két siklókocsit egy olasz cég, a Leitner szállítaná. Egy kabinba 40 ember fér be, az elméleti menetidő pedig alig több mint egy perc (egészen pontosan 72 másodperc).
- A hegy aljában lévő állomás környezetében egy buszparkoló épülhet, ahol összesen 13 busz férne el (a lap megjegyi: most a Citadellánál 12 férőhelyes a kapacitás).
- Az Erzsébet hídról lejövő felüljáró alá egy pavilonszerű épületet terveznek, ahol kávézó és két kisebb üzlet is lenne.